Naštěstí už žijeme v jiné době než redaktoři Blesku
Igor Němec, který v městské radě odpovídá za oblast kultury, se dnes ostře ohradil proti spekulacím bulvárního listu Blesk. Ten naznačil, že za zrušením inscenace Divadla na Vinohradech, ve které měla vystupovat první dáma Dagmar Havlová, nestojí finanční náročnost produkce, ale politické tlaky, přičemž podle něho mohou být spojené i s pražskou radnicí, protože jde o městskou scénu.
Radní Němec k tomu řekl: "Jsem člověkem, který se pohybuje v politice natolik dlouho, že by ho nemělo takřka nic překvapit. Přesto jsem po přečtení článku v Blesku pod názvem “Je Dagmar obětí intrik?” jen nevěřícně zíral. K povzdechu, zda je toto vůbec možné, by se snad slušelo napsat zamyšlení nad cestami, kterými se současná žurnalistika ubírá, ale na rozdíl od “smělé myšlenkové konstrukce” uvedených autorů se prozaicky zaměřím na fakta.
Především bych rád upozornil paní a pana redaktora na současný letopočet a skutečnost, že již drahnou dobu (čehož si jistě, na rozdíl od nich, povšimli mnozí) nežijeme v totalitním režimu. Pro upřesnění uvedeným autorům – to, co je dnes kolem nás, to je demokracie. A proto a znovu říkám naštěstí, je zcela nemyslitelné, aby bylo možné (jako tomu bylo dříve) kulturu řídit a rozhodovat ze stranických sekretariátů o tom, co se bude v divadlech hrát, jaké bude obsazení apod. Proto Divadlo na Vinohradech je sice městskou příspěvkovou organizací, ale jediné, o čem lze ve skutečnosti nějakým způsobem rozhodnout, je výše roční dotace (která, jak je patrno z předmětného článku, je nemalá). Tu Praha přiděluje s ohledem na finanční možnosti města i na potřeby scény, ale jedinou povinností divadla (když odmyslím takovou samozřejmost jako hrát) je tuto dotaci řádně vyúčtovat, neboť se jedná o peníze daňových poplatníků...."
Celé vyjádření Igora Němce i s článkem Blesku, na který reaguje, najdete v rubrice Napsali o nás.
Radní Němec k tomu řekl: "Jsem člověkem, který se pohybuje v politice natolik dlouho, že by ho nemělo takřka nic překvapit. Přesto jsem po přečtení článku v Blesku pod názvem “Je Dagmar obětí intrik?” jen nevěřícně zíral. K povzdechu, zda je toto vůbec možné, by se snad slušelo napsat zamyšlení nad cestami, kterými se současná žurnalistika ubírá, ale na rozdíl od “smělé myšlenkové konstrukce” uvedených autorů se prozaicky zaměřím na fakta.
Především bych rád upozornil paní a pana redaktora na současný letopočet a skutečnost, že již drahnou dobu (čehož si jistě, na rozdíl od nich, povšimli mnozí) nežijeme v totalitním režimu. Pro upřesnění uvedeným autorům – to, co je dnes kolem nás, to je demokracie. A proto a znovu říkám naštěstí, je zcela nemyslitelné, aby bylo možné (jako tomu bylo dříve) kulturu řídit a rozhodovat ze stranických sekretariátů o tom, co se bude v divadlech hrát, jaké bude obsazení apod. Proto Divadlo na Vinohradech je sice městskou příspěvkovou organizací, ale jediné, o čem lze ve skutečnosti nějakým způsobem rozhodnout, je výše roční dotace (která, jak je patrno z předmětného článku, je nemalá). Tu Praha přiděluje s ohledem na finanční možnosti města i na potřeby scény, ale jedinou povinností divadla (když odmyslím takovou samozřejmost jako hrát) je tuto dotaci řádně vyúčtovat, neboť se jedná o peníze daňových poplatníků...."
Celé vyjádření Igora Němce i s článkem Blesku, na který reaguje, najdete v rubrice Napsali o nás.
1. listopadu 2000
1. listopadu 2000